Psikologlar

Emine Özkan Veyselgil
image

Emine Özkan Veyselgil Klinik Psikolog

Klinik Psikolog, Bilişsel ve Davranışçı Terapist

Eğitim

  • Beykoz Üniversitesi Klinik Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı (2021 – 2024)

Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu danışmanlığında yürüttüğü “Meditasyon Uygulamalarının Algılanan Olumlu ve Olumsuz Etkileri” başlıklı tez çalışmasıyla yüksek onur derecesi elde ederek mezun oldu. 

  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2011-2015)

Lisans eğitimini onur derecesiyle tamamladı. Lisans eğitimi sürecinde, üniversite bünyesinde düzenlenen çeşitli projelerde görev aldı. 

Klinik Eğitim ve Sertifikalar

  • Bilişsel ve Davranışçı Terapiler Eğitimi – Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu tarafından DATEM bünyesinde verilen 120 saatlik ileri düzey Bilişsel ve Davranışçı Terapiler Eğitimine katılarak, vaka formülasyonu, temel BDT yöntemleri, kaygı bozuklukları, travmatik stres sorunları, obsesif-kompulsif bozukluk, depresyon ve yeme bozuklukları gibi konularda kapsamlı bilgi ve beceri edinmiştir. 
  • Bilişsel ve Davranışçı Terapiler Süpervizyon Eğitimi – Yüksek lisans eğitimi sırasında Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu'nun süpervizörlüğünde bir akademik yıl boyunca danışanlarla psikoterapi seansları yürütmüş ve 108 saatlik BDT süpervizyon eğitimi almıştır. 
  • Bilişsel ve Davranışçı Terapilerde Mindfulness Uygulamaları – Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu tarafından DATEM bünyesinde verilen 12 saatlik BDT’de mindfulness uygulamaları eğitimine katılarak, farkındalık temelli tekniklerin nasıl uygulanacağına dair kapsamlı bilgi ve beceri edinmiştir. 

Klinik Deneyim

Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını tamamladıktan sonra 2023 Temmuz itibariyle DATEM'de çalışmaya başlamıştır. DATEM’de bireysel terapi seansları sürdürürken Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu’ndan düzenli olarak konsültasyon almaktadır. Şubat 2025 sonu itibarıyla 462 saatlik bireysel terapi deneyimine sahip olan Emine Özkan Veyselgil, aktif olarak seanslarına devam etmektedir.  

Akademik ve Mesleki Gelişim

Mesleki gelişimini desteklemek amacıyla birçok konferans, seminer ve vaka ek dersine katılmıştır. Bunlardan bazıları:  

  • Travma Sonrası Stres Sorunu Vaka Sunumu – DATEM Eğitim – Vaka Formülasyonu Temelli BDT Uygulamaları (18 Şubat 2025) 
  • Sosyal Kaygı-Yaygın Kaygı Sorunları Vaka Sunumu – DATEM Eğitim – Vaka Formülasyonu Temelli BDT Uygulamaları (21 Ocak 2025) 
  • Yalnızlık mı Aidiyet mi? Davranışların Yaşamımızı Şekillendirdiği Anlar – İstinye Üniversitesi Psikoloji Kulübü Yalnızlık ve Aidiyet Kongresi (28 Aralık 2024) 
  • Yaygın Kaygı Sorunu Vaka Sunumu – DATEM Eğitim – Vaka Formülasyonu Temelli BDT Uygulamaları (12 Haziran 2024) 
  • Travma Sonrası Stres Sorunu Vaka Sunumu – DATEM Eğitim – Vaka Formülasyonu Temelli BDT Uygulamaları (15 Mayıs 2024) 
  • Yaygın Kaygı Sorunu Vaka Sunumu – Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Yerleşkesi, Psikoloji Kulübü 1. Psikoloji Günleri (9 Mayıs 2024) 
  • Bilişsel Davranışçı Terapiler Yaklaşımı ile Vaka Analizi: Kaygı Sorunları – İstanbul Kültür Üniversitesi Psikoloji Kulübü, Psikoloji Günleri (3 Nisan 2024) 
  • Yaygın Kaygı Sorunu Vaka Sunumu – DATEM Eğitim – Vaka Formülasyonu Temelli BDT Uygulamaları (27 Mart 2024) 
  • Travma Sonrası Stres Sorunu Vaka Sunumu – DATEM Eğitim – Vaka Formülasyonu Temelli BDT Uygulamaları (7 Şubat 2023) 
  • Sürdürülebilirlik ve İyi Olma Hali – Bilim Virüsü (Temmuz 2023) 

Mesleki Deneyimler ve Eğitimler

  • Üniversite-Psikolojik Danışman (2015-2017)

Üniversite öğrencilerine bireysel ve grupla psikolojik danışma ve rehberlik hizmet sundu.  

Profesyonel Üyelikler

  • Davranış Terapileri Derneği (DATED) – Kurucu Üye, Yönetim Kurulu Üyesi, Genel Sekreter 

Terapötik Süreçlerde Başarı Oranları

Emine Özkan Veyselgil, danışanlarının işlevselliklerini geri kazanmaları ve terapötik hedeflerine ulaşmaları konusunda etkili bir yaklaşım benimsemektedir. Şubat 2025 sonu itibarıyla terapi süreci tamamlanan tüm danışanlardan elde edilen verilere göre:  

  • İşlevsellikte iyileşme: Terapisi tamamlanan danışanlar, ortalama olarak işlevselliklerinde %72,4 oranında bir iyileşme sağlamıştır. Bu, günlük yaşamda daha sağlıklı bir denge kurma ve sosyal ilişkilerde gelişim gibi alanlarda gözlemlenen bir başarıyı ifade etmektedir. 
  • Terapi hedeflerine ulaşma: Danışanlar, belirledikleri kişisel ve terapötik hedeflerine ortalama %70,3 oranında ulaşmışlardır. Bu başarı, belirli hedefler doğrultusunda yapılan çalışmaların etkinliğini ortaya koymaktadır.