Psikologlar

Dilara Ayata
image

Dilara AyataKlinik Psikolog

Klinik Psikolog, Bilişsel ve Davranışçı Terapist

Yayınladığı Blog Yazıları

Eğitim:

  • United Kingdom, Swansea University, Clinical Psychology and Mental Health, MSc (2020-2021)

Consulting heart for the outcome of the psychotherapy: A meta-analysis of heart rate variability as an indicator of psychotherapy progress.

  • Bahçeşehir Üniversitesi Psikoloji Bölümü (2015-2019)

Onur derecesiyle tamamladığı lisans eğitimi süresince Dr. Öğr. Üyesi Arzu Karakulak ve Dr. Öğr. Üyesi Beyza Tepe ile bireylerin ahlaki yargılamadaki bilişsel süreçlerini inceleyen makale süreçlerinde asistanlık yaptı.

Klinik Eğitimler:

  • Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu’ndan 100 saatlik Bilişsel ve Davranışçı Terapi Eğitimini tamamladı.
  • Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu’ndan aldığı BDT süpervizyonu ile uygulamalı eğitimini tamamladı.

Proje, Staj ve Deneyimler:

  • Bir akademik yıl boyunca Prof. Dr. Ebru Şalcıoğlu’nun süpervizörlüğünde danışanlarla psikoterapi seansları yürüttü.
  • 2021 yılında DATEM’de Eğitim Projeleri Koordinatörü olarak işe başladı ve 2023 yılı itibariyle DATEM Genel Koordinatörü olarak görevini sürdürmektedir.
  • Yüksek lisans eğitimi sürecinde, Prof. Dr. Andrew Kemp tarafından yönetilen meta-analiz araştırma grubundan kabul aldı ve bu sayede yüksek lisans eğitimi boyunca Ulusal Sağlık Sistemi (NHS) vaka yönetimi sunumlarına katılım sağlama hakkı edindi. Bilimsel Kanıt Temelli Klinik Uygulama Yaklaşımı’nı benimseyen Klinik Psikolog Dilara Ayata, yüksek lisans tezini Bilişsel ve Davranışçı Terapilerin Etkililiğini Kalp Atış Hızı Değişkenliği ölçümleri üzerinden inceleyen sistematik gözden geçirme ve meta-analiz olarak tamamladı.Lisans eğitimi süresince Dr. Öğr. Üyesi Arzu Karakulak ve Dr. Öğr. Üyesi Beyza Tepe ile bireylerin ahlaki yargılamadaki bilişsel süreçlerini inceleyen makale süreçlerinde asistanlık yaptı.
  • Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi’ne bağlı Bağcılar Toplum Ruh Sağlığı Merkezi’nde klinik stajını tamamladı. Bu staj kapsamında klinik görüşme, psikoeğitim ve ev ziyaretleri süreçlerini gözlemleme fırsatı buldu ve psikotik hastalıklara sahip bireylerin iş hayatlarında damgalanmaması adına yürütülen süreçlerde aktif rol oynadı.